vrijdag 14 januari 2011

Veilige speelplaatsen in Grimbergen - een utopie?

Ik probeer (tijdens de zomer) elke dag met met mijn dochter naar een speelplein te gaan. Onze tuin is namelijk een beetje klein en buiten een zandbak hebben we geen supergesofistikeerde speeltjes zoals schommels, wipplanken of klimrekken. Eigenlijk zijn we hier erg verwend, want er zijn twee speeltuinen op wandelafstand. Sommigen zouden zeggen dat het zelfs een beetje teveel is, en dat we beter zouden besparen op zulke dure installaties.

Maar goed, ze staan er nu eenmaal en het kost niets (meer), aangezien er duidelijk geen onderhoud meer wordt uitgevoerd (verf begint te schilferen, hondenpoep wordt niet geruimd enz...)

Maar gisteren kwam ik tot de vaststelling dat zo een speeltuin toch niet zo veilig en hygienisch was. Want op amper 15 meter van het klimrek ligt een rattenval. Zo eentje van de gemeente met een sticker erop "waarschuwing: rattenvergif". Niet echt de beste locatie om zoiets te plaatsen, nietwaar? Ofwel zijn er daar inderdaad veel ratten, en dan vind ik het niet zo fijn voor mijn dochter om daar te spelen, ofwel is het preventief en dan had ik het liever ergens anders gezien. Kinderen hebben namelijk de natuurlijke neiging om overal aan te komen, en zo een bakje vergif zet je dan beter ergens anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten