maandag 17 januari 2011

Toeval bestaat niet, of wel soms?

Soms kom je situaties tegen waarbij je denkt :"dit is te vreemd om waar te zijn, dit is geen toeval meer". Een week geleden heb het volgende meegemaakt. Het was 28 september, 23u50. Ik ging naar bed maar wilde nog een stukje lezen in een boek over uitvinders. Ik weet niet waarom, maar plots dacht ik :"laat ik nu het boek openslaan op een willekeurige pagina, en dat zal iets vertellen over de toekomst".

Het boek viel open op een stukje over László Bíró, de Hongaarse uitvinder van de balpen. Om middernacht (29 september) valt mijn oog op deze zin : "In Argentinië wordt 29 september gevierd als Uitvindersdag, de dag dat László Bíró geboren werd in 1899. Hoe astronomisch klein is de kans dat ik nét die zin las op het ogenblik dat de klok aantoonde dat het net 29 september was geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten