vrijdag 14 januari 2011

Info Rommelmarkt in Grimbergen

Elke eerste en derde zondag van de maand wordt er een rommelmarkt georganiseerd in Grimbergen aan de Vilvoordsesteenweg. De parking van de Delhaize wordt dan omgetoverd tot een allegaartje. Er worden antiquiteiten, rommel, kledij, afval en collectibles aangeboden en soms kan je er inderdaad wat leuks oppikken voor een goede prijs.

Openingsuren : van 7 tot 13 uur. Prijs standgeld: 5 € voor één parkeerplaats.

We namen zelf de proef op de som en gingen de inhoud van onze garage en zolder verkopen. Toen we er om 6u30 aankwamen was er al bijna geen plaats meer. In de zomer wordt zelfs aangeraden om rond 4 uur langs te komen. De standhouder naast ons was er al om 4u30, en vertelde me dat er al kopers waren die (gewapend met een zaklamp) zijn spulletjes kwamen controleren.

Bij mij was het nog hallucinanter. Omdat ik veel te laat was en alles nog moest uitladen en dan met de auto verder rijden, begon iedereen tussen mijn dozen te graaien terwijl ik aan het uitladen was. Als wolven op een schaap, zo voelde het aan.

De rommelmarkt van Grimbergen heeft niet zo een goede reputatie bij verkopers. De kopers zouden té kritsch zijn en teveel willen afbieden. Alleen als je iets gratis weggeeft, zou je van je spullen afgeraken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het al bij al nog vond dat het meeviel, al had het natuurlijk beter gekund. Je moet vooral producten hebben die aanspreken. Vooral kledij, huishoudapparaten en videospelletjes lijken het goed te doen. Een waterkoker bijvoorbeeld kreeg enorm veel bekijks, maar was waarschijnlijk te hoog geprijsd om verkocht te worden. Nu weet ik dat voor volgende keer.

Er komen ook heel wat allochtonen vanuit Brussel, en dat waren mijn beste klanten. Twee Turkse vrouwen kochten enkele keukenmesjes, en een Italiaanse dame heeft een espressomachine en wat keukenmateriaal aangekocht.

Ik denk dat ik ongeveer €100 heb verdiend op mijn eerste rommelmarkt, dus dat viel zeker mee. Voor herhaling vatbaar, al zal ik mijn prijzen wat moeten verlagen en misschien een andere plek proberen. Als iemand goede tips en locaties heeft, laat het gerust weten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten