vrijdag 13 augustus 2010

Waarom bestaat de Gouden Gids nog?

Toen ik gisteren thuis kwam, vond ik een plastic zak voor mijn deur liggen, met daarin 2 zware boeken en 2 kleinere. De Goudens Gids en Witte Gids. Volstrekt nutteloze dingen voor mensen die in de 21ste eeuw leven, als u het mij vraagt. Niet alleen is dit een enorme verspilling van papier en energie, maar ook de bedeling zal wel heel wat CO² uitstoot veroorzaakt hebben.

Wat is het nut van zo'n papieren versie? Mijn ouders hadden dat vroeger, en het werd nooit gebruikt. Online vind je trouwens veel sneller het gewenste telefoonnummer (met plattegrond). Ik was bovendien verbaasd dat mijn naam en telefoonnummer in deze gids stonden (foutief geschreven). Iemand vertelde me dat je moet BETALEN om je naam uit de lijst te krijgen. Dat weiger ik te geloven, dat is toch de omgekeerde wereld?

Het zou volgens mij veel beter zijn éénmalig een briefje te sturen naar iedereen met de vraag of ze een papieren exemplaar van de Gouden Gids wensen te krijgen volgend jaar. En wie niet antwoordt, krijgt 'm niet meer. Zo simpel kan dat zijn.Wa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten