woensdag 23 juni 2010

Eten bestellen per kilogram

Toen ik in Oostenrijk was, bezochten we een biorestaurant. Daar kon je heerlijke (vegetarische) producten op je bord scheppen aan een buffet, en aan de kassa werd je bord gewogen en betaalde je voor het aantal gram dat op je bord lag. Dit is toch een fantastisch idee, niet? Nergens zag ik mensen die overschotjes hadden laten liggen op hun bord, iedereen nam juist genoeg (of te weinig) want je kan natuurlijk altijd een tweede keer langs de kassa voorbijgaan met een nieuw bordje. Waarom heb ik dit concept nog niet zo vaak gezien? Ik vind het echt een uitstekend idee.

Als ik soms zie wat er in restaurants niet opgegeten wordt (mijn moeder bijvoorbeeld laat altijd haar groenten liggen tenzij wij alles op ons bord overzetten) dan word ik triest. Het grootste deel van de wereld leeft in honger of in armoede, en wij gooien daar zomaar genoeg eten voor een heel gezin weg. Als jullie restaurants kennen die hetzelfde principe als hierboven toepassen, laat het me dan zeker weten. Dan ga ik eens een Carrot Mob organiseren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten